Zgodbam na momente primanjkuje
fantastike, saj so kot bi bile vzete iz dnevno informativnih oddaj
samo grobo obdelana literarna tema.
Pisatelj se namreč v zvezi s
psihologijo protagonistov obnaša kot da so romantični junaki, ki
delujejo v skladu z naravo: “Dogajanje v njegovi glavi bi lahko
primerjali z” vremensko napovedjo orkana v Srednji Ameriki.
Posplošitev občutij in miselnih procesov junakov je glavni razlog
za lahkotno branje Šabiča, ker posploši besedišče, ki bi sicer
moralo posegati po ožjem orisu ekonomsko socialnega vidika
potrošnika-delavca.
Na eni strani torej močan upor
gospodarski politiki Zahodne Evrope in klic k odstranitvi simbolov
moči – tudi za ceno kršitve konsenza zakonodaje. Ker ta tako ali
tako ne velja več in se poslovni svet obnaša kot bi držal sodno in
izvršilno oblast v svojih rokah.
Na drugi strani usode marginalcev:
posiljenega ministranta, rekreativnega uporabnika drog, kralja
Matjaža, brodolomca, neznanega vojaka, ki bolj ali manj efektivno
vstopajo v poslovni svet in podpirajo prej nakazano trditev: kot je,
ne more ostati.
Knjiga tematsko ni plažno branje,
morda bolj informativni zbornik človeških nekrivic – ki so že
skozi časopisje postale del realnosti – dokumentarno naracijo
časopisne reportaže torej umesti v krog literarnega ustvarjanja s
tem, da se postavi v vlogo vsakokratnega nosilca dogajanja. Liki
hudobnežev so preprosti: pohlepni so zaradi pohlepa. Na nasprotnem
polu so delavci, ki predstavljajo silo pravice in jo brez pomislekov
(ki bi jih znali racionalno utemeljiti) vzemajo v svoje roke. Njihov
edini čut je etični.
Ob tem pomislim na ameriške junake
(ang. hero), katerih funkcija v akcijskih filmih je, da utrjujejo tri
stvari: vero v moč ljudstva, svobodo do izbire in upanje na boljši
jutri. So v rokah tistih ideologij, ki nasilje nad človeštvom
vzdržujejo.
Pisatelj se na nek način sooči s to
ideologijo, a ne kot bi pričakovali v skladu s svojimi levičarskimi
sporočili, temveč na simbolni ravni: oblast na ravni vladarstva
degradira in obenem premakne ekvilibrium metafore boja za svobodo na
stran neznanih individumov zgodovine.
Kar je zanimanja vredno je medij plažne
literature skozi katero Šabec pripoveduje. Njegove zgodbe na čase
delujejo kot bi prepisoval prej omenjene filme, v čimer načeloma ne
vidim problema. A Šabec s takšnim obravnavanjem posploši junake do
te mere, da so na koncu vsi le etikete s popredalčkanimi občutji,
ki jih vse do zadnjega spremljajo nočne more in iracionalno nasilje.
Ki v tem smislu ni enako nasilju brez koristi (npr. Tujec), temveč
nepremišljen izbruh afekta razžaljenih posameznikov. Gre torej za
boj z mlini na veter, včasih bolj podoben uriniranju v veter.
V oči bode bizarno razmerje težavnosti
teme in lahkotnega sloga, poleg manjših kompozicijskih spodrsljajev,
v katerih suspenz ni dokončno izkoriščen (podrobnejša analiza in
utemeljitev).
Revolucija naj bi prinesla spremembo
ali vsaj up vanjo – Šabec pa kot da že na samem začetku omahuje
in se v grozovitosti dejstev, ki jih navaja, postavlja v vlogo delavca, ki mu je šele treba predočiti razlog za upor.
Knjiga se hitro bere in je primerna za
vse letne čase, ne zgolj za poletje.
Priporočam vsem, ki o krizi ipd. raje
berete v fikciji kot v časopisu. Za nek žanrski presežek (v smislu
trilerja, ZF, kriminalke … gnusljivka se mu namreč edina posreči)
se bo treba odpraviti kam drugam. Obenem je knjiga zanimiva zbirka
idej, ki v bulgakovsko kafkovskem portfoliu kažejo groteskno podobo
ljudi.
Pozdravljeni, dragi občani
OdgovoriIzbrišiNe dovolite, da banke narekujejo obrestne mere. Na voljo smo vam za pogajanja o najnižjih cenah na trgu. Obnovite hipoteko ob pravem času in poiščite najboljšo ponudbo. Optimizirajte svoja sredstva! Na voljo imamo najboljše ponudbe. So vas številne banke zavrnile. Ali potrebujete financiranje za konsolidacijo svojega dolga?
_ številka WhatsApp: 33 7 55 13 33 12
_ Tu je naš naslov: pierredubreuil35@gmail.com
vljudno