our friends (ocvirkom prijazne strani)

torek, 24. januar 2012

T.W.A.

Mister Theodor Waldo Adorno says
it's good


Uvod v sociologijo glasbe, 1968 (2. izdaja predavanj)
prevod Lj, 1986
Najprej moramo biti 1. ekspert, poznati t.i. music structure vseh pomembnejših tokov (v času pisanja klasike in jazza, danes za začetek širše rock in povezave z dubom do k4). nekaj dela nas čaka, a če imamo srečo bi morali biti že v štartu 2. tip dobrega poslušalca, ki nam sicer ni jasna razlika med sinkopo, trozvokom in harmonijo, a slišimo v glasbi več kot dva njena elementa, da o t.i. ritmu sploh ne govorimo, če sploh vemo o čem govorimo. 3. smo tudi izobraženi konzument, kot bi nonšalantno nazivali današnje hipsterje, ki vedno vemo o čem govore, obenem pa se navdušujemo nad godbenim imperjalizmom išeoksnsnn*. veliko ljubši nam je 4. emocionalni poslušalec, ob njem se navaja wagnerja, ki je bodja dobro spojil podobo in zvok, bralec si podrobnosti nisem utegnil ogledati, a bi v takšnem poslušalcu zlahka prepoznal ljubitelje umetnosti filma, ki je davno presegel literaturo, opero, slikarstvo, kiparstvo, arhitekturo (če sploh še kdo vemo, da slednje obstajajo). kar ni pomembno, pomemben je način poslušanja glasbe - v podobi. 5. resentimentni poslušalec vam bom nekoč ob wagnerju znal našteti še kake podobno pomembne predstavnike tja do predbacha. prehajamo k najpomembnejšemu predstavniku, zaradi katerega se sploh piše tale sestavek, in ki je doslej veljal za veliko skrivnost, tokrat pa se vam bo pokazal v največji veličini: to sta, dame in gospodje, nihče drug kot, neločljiva dvojica, prvič na našem odru 6. ekspert za jazz in njegov zvesti jazz-fan.

ALI


1. Pri taki dezintegraciji moramo seveda podvomiti, ali so navidezno napredne intence trdne in veljavne.
(35)



2. Nikomur iz prestrašenih, ujetih, preobremenjenih milijonov ne moremo ob takih komplikacijah požugati s kazalcem, da bi moral nekaj razumeti o glasbi ali se zanjo vsaj zanimati.
(prav tam)



3. Motnost abstraktnega časa, odsotnost strukture v njem - čas, ki sploh ni več čas, ko se nasproti vsebini izkušnje postavlja kot nekaj mehanskega, v statično-nespremenljive enote razdeljenega - postane nasprotje trajanja /...
(69)





*išeoksnsnn: latovšč. in še ena oddaja, ki se ne spomnim njenega naslova.

Ni komentarjev:

Objavite komentar